fredag 25 juli 2008

FRAYDAY

en vecka på metso var ingenting, det gick så väldigt fort. Tur det, bara 2 kvar, sen är jag rik...hehe.
Det är typ 100 grader ute och jag sitter här och svättas, idag är faktiskt dövarmt inne med.
Varmaste dagen på väldigt länge tror jag nog...

Tycker så synd om pappa.. Ni som varit på slottet och kollat hur soldaterna är klädda förstår nog mig, ni andra tänk er mössa,långbyxor, varma! långärmad höghalsad kavaj/jacka med tröja under och typ kängor. Ute i dem kläderna hela dagen idag skulle jag dö av.

en kul sak som jag hörde är att kungen eller aa hovdamerna eller vilka de va har bestämt att soldaterna som står och vaktar i dem här båsen inte får ta emot vatten för att kungen(?) tycker att det ser fult ut.. dem måste byta av med någon annan soldat och gå in i båset dricka å en byta av den andra igen. jag tycker att det är så himla fånigt. Folk fattar väll att det är jobbigt att inte få vatten i sig på en hel dag, jag tror nog inte att nån av synpunkter på det... förutom kungen om de nu va hans bestämmelser... haha

Inga kommentarer: