torsdag 14 augusti 2008

Kulturama, Musikal

Idag var dagen min mage har pirrat för i ungefär en vecka, Intagningsprovet!
Kom dit, först av alla nämligen 2 timmar innan det var dax att sjunga och läsa teatertext. Åkte rätt tidigt för att inte komma försent, men lite väl tidigt var det kanske. Iaf så började allt tillslut och Jessie var allra först in i rummet. När hon skulle gå in kände jag hur nervös jag blev, tror aldrig jag varit så nervös förut, när hon kommer ut får vi se en besviken blick, det hade tydligen inte gått som väntat. Ännu mer nervös gick jag som 2a in i rummet, presenterade mig lite, (fick höra hur lika jag och jessie är, av alla 3 som var i rummet en varsin gång så nu vet jag de.) Sen bad de mig att sjunga, det gick rätt bra. Efter min sång var klar skulle jag läsa texten(utan papper) , och agera lite som jag tyckte. Det gick också bra. Sen tillslut när jag trodde att jag äntligen var klar skulle jag improvisera vad jag ville till pianot som spelade lite hur som helst. Det var läskigt, men kul och det gick också bra! När sång och teater delen var över kände jag sån himla lättnad, det var bara dansprovet kvar och det kände jag mig rätt säker på.

Danstestet var mycket lättare än väntat. Alla övningar vi gjorde har jag gjort förrut och det var inga svåra saker. SKÖNT. äntligen över och allt gick som det skulle.

Vi kom förhoppningsvis in ungefär 98% säkert. Och det bästa av allt vi får börja 2an ist för 1an. hur härligt är inte det på en skala? :D

Fast det finns nackdelar.

1 kommentar:

Vickiehickietorian sa...

jisses vad kul!!!!grattis!