tisdag 16 juni 2009

Europamästerskap, Ostrava Tjeckien, 2009!

Tordag: Kom fram sent till hotellet i tjeckien, flyget gick bra men bussen från polen till Ostrava var seg som fan! Käka bara mat och la oss, dagen efter skulle jessie, dessi & carro tävla!

Fredag: Vakna tidigt, åkte till arenan efter frukost och Claudia började tävla, hon gick vidare en gång och var jätte duktig! Carro gick till final i freestyle och slutade 4a! grymt! jessie & dessi kom 16 plats i freestyle och är nog nöjda över det! Efter tävlingen blev de hem å äta och sova..

Lördag: Vakna tidigt då med och åkte till arenan, vicky började tävla och gick tyvärr inte vidare, hon var duktig och borde fått en chans till!!, dannis och dessi var också grymma men gick tyvärr heller inte vidare, Emelie & Hanna gick vidare 2 ggr/kvartsfinal.. James & Belinda gick till final och slutade 6a (Y) det blev en vädligt lång dag och somnade kanske runt 3! hade svårt att sova, nervös antadligen..

Söndag: Tävlingsdax!
upp ännu tidigare va vid arenan runt 7. testade golvet med formationen och taggade inför grupp!
Vi gick inte vidare någon gång, men var en placering ifrån semi. Kvartsfinalen togs bort av nån konstig anledning, hade den inte tagits bort hade vi iaf gått vidare en gång garanterat! :D
Vi är nöjda med vår 14e plats, vi hade iaf väldigt roligt. Dessi & niklas grupp kom 2a!!!! :D
Efter grupp vare formation, vi gick vidare hela vägen till final, helt otroligt. Dem andra formationerna var GRYYYMMMMMA! och ändå slutade vi på en andra plats. Det sprutade tårar från alla, vi var sjukt glada och stolta över oss & LINUS som är en helt underbar tränare, så himla bra!
På kvällen blev det middag och mys på hotellet, trötta som fan !

måndag: gick upp runt 10 käka frukost och fixa i ordning oss, blev en tripp på stan med några! käka glass å lite sånt :D
sen hem till hotellet å bada bubbelpool med Agnes, Lovisa, Linda :) ;) dem andra bowla :D
På kvällen åkte vi tillbaka för att äta mat med alla svenskar som var kvar, jätte trevlig kväll med alla! :D ni är för underbara.
tog taxi hem på natten och städa rummet och gick å la oss!

tisdag: hemfärd! gick bra hela vägen, flöt på som det skulle (Y), förutom att bussen var försenad till hotellet pga att en stor sten hade hamnat på framrutan så den var helt krossad, men han körde oss ändå.. stackarn
Mamma stod på skavsta med svenska flaggor :P hah
och hon hade gjort ett plakat och satt upp i ingången hemma där det stod : välkomna hem, gratttis till EM-SILVRET, VM NÄSTA! ; men hjärtan å så :D:P

Har haft en helt fantastiskt kul helg/vecka med er, Love you all, you are the best!

85 dagar till VM! då ska mamma & Lollo med också, och pappa om han kan ta ledigt :) <3

bilder kommer sen! :D

Fan va jag ska sova imorgon i min egna underbara säng!