söndag 13 september 2009

VM 09

Onsdag: blev hämtade av Rasmus (agnes brorsa) som skjussade oss till Arlanda där vi mötte upp alla svenskar som skulle åka samtidigt som oss. Mellanlandande i berlin i 4 timmar så vi åkte ner på stan och kollade och hade allmänt kul !! =)
Nästa flyg tog oss till wien och därifrån åkte vi buss till bratislava. Bodde på ett ganska så slitet men ändå bra hotell! Mina rums kompisar var Jessie & Emma.
På kvällen så kollade vi in arenan och sen gick vi till en galleria och åt mat! Sen slockna vi rätt tidigt..

Torsdag: Gick till Arenan runt 8, Jessie, Dessi, Carro skulle tävla freestyle.
Alla 3 gick vidare en gång till Kvartsfinal, jessie och dessi kom 13, en placering utanför semi och Carro kom 2a!!! så sjukt bra!
Alla 3 var riktigt grymma..
Vi åkte ner till gamla stan i bratislava för att käka och gå runt och kolla lite på dagen, hade 2 dansuppvisningar och blev förföljda av papparaci..kände på vattnet i donau och hittade en ny tursten (på em höll linus en sten som jag & jessie fått av Lollo när vi dansade och eftersom det gick så bra ville vi ha en nu med, jag glömde den gamla hemma :$).
Taggade grupp på kvällen och la oss tidigt..

Fredag: Va på arenan till kvart i 8, kände av golvet, tränade lite och sen satt vi på läktarn och hejja fram tills klockan 12 typ, då fixa vi oss och värmde upp och peppa!
väl ute på golvet kändes det bra, det var hård konkurrens men vi körde på, jag gjorde största misstaget jag någonsin gjort, men hittills har ingen sett det..tur!
kom en plac. utanför semi, men nöjda ändå ,vi slog hälften och 13 i världen är INTE dåligt!

Lördag: Upp tidigt då med, för att träna och känna av golvet med formationen, brukar aldrig bli nervös men innan formation blev jag det.. Efter vi dansat första omgången kändes det bra, folk sa att det såg bra ut osv, men så satt jag mig och kolla på resterande formationer, och då kändes det inte lika bra länge, FAN va bra dem va!
Vi gick iaf vidare till semi, så tagga vi som fan för att göra vårat bästa för att gå till final, vilket vi gjorde och finalen gick bra den med, vi slutade på en 4e plats!! mitt mål med denna tävling var VM-final & inte sist i finalen, vilket vi uppnådde! så jag är självklart väldigt nöjd =)

James och Belinda dansa par och kom till final och slutade 6a vilket jag tycker var fel, de borde kommit bättre!! för dem var så himla bra

På kvällen gick vi ut ett gäng på en typ bar/pizza/club de va de ända som fanns öppet, vi hade trevligt men var väldigt trötta, somna på en gång när ja la mig!

Idag/Söndag: Åkte med buss från hotellet halv 9 direkt flyg hem och rasmus hämtade oss och vi kom till Sala runt 4!

Sandra kom nyss och det gjorde min helg till ännu lite bättre! :)
Hon har varit med oss hela helgen, hemifrån! och hon vet att vi alla saknade henne, även fast Carro gjorde ett grymt jobb!


Shit va långt de blev he he...bilder kommer snart

2 kommentarer:

Agnes sa...

Tack för den här veckan. Eller fem dagarna. Var underbart. Tack Josefine och hälsa familjen! :)

Alexandra Josefine Maria Vannfält sa...

haha söt du är!
Tack själv, och I will, do it du också!