torsdag 6 januari 2011

summering av de senaste 2 veckorna

Hade så sjukt roligt! Mathias är en så härlig person att vara med, är så glad att jag har honom! Vi har varit tsm i över ett år och aldrig ens varit nära på att tjaffsa eller bråka.. jag har aldrig blivit de minsta sur på honom..tror jag! han är för underbar och snäll.
Vi har hunnit gjort en massa skoj saker under de här veckorna!

Vi var på en bio andra kvällen som var helt värdelös, tias somna efter ett tag och vi gick innan den var slut.. drack spite som smaka tvål också.. annars supermys!

San digo zoo, i spöregn..var inte så mycket folk så det var skönt, och efter vi varit på zoot åkte vi till en mall och köpte julklappar och shoppade lite.. vi var rätt många ggr och shoppade där och även i fashon valley.

Sea world, jätte mysigt hela dagen, delfinshower och späckhuggarshower..och massa annat kul.. såg bla. en 4D julfilm..när det snöade i filmen snöade det på oss och utanför bion.. :)

Vi tog tåget upp till Anaheim i OC och gick på disney land och california adventures och sov på ett litet jättegulligt hotell med snö på taket! :) Åt på cheese cake factory så vi höll på å spricka av god spaggheti carbonara och strawberry cheesecake.. och även lite "playdoh bröd" det smaka och lukta exakt som playdoh.. inte så gott alltså..

California adverntures var kul med inte mycket läskiga karuseller.. hade velat att de fanns lite mer.. men det var några roliga och bra.. bla. twighlight zon, ett hotell där man åker hiss och lite uppskutet men ändå inte.. man faller bara snabbt neråt..aja.. en annan rolig var en som man satt i en gunga och åkte igenom califonien som en filmduk som man var inne i, i ungefär 7 min.. ascoolt!

Och på kvällen när det blev mörkt var det en show som heter "world of color".. SÅ FINT! disney tema såklart.. kolla bilder på facebook sen..

Disney land var också jätte kul men de regnade där och mathias var sjuk /: så vi åkte därifrån upp till hollywood i LA på eftermiddagen med taxi..

På kvällen åt vi på en mysig restaurant och sen sov vi på sheriton hotel på samma gata som universal studios.. vi gick upp tidigt för att gå till US för att fixa front of line biljetter.. vi stog i kö i typ 40 min.. och när det var 3 framför oss så sätter de upp en skylt med sold out! så jävla störande.. men vi gick in och och stod i kö till allt sjukt länge.. men de var riktigt kul därinne!

Nya king kong 3d 360 var ascool! kul att se desperate housewifes gatan också och jurasic park skogen och allt massa mer.. alla fusk och special effekter och allt!

På kvällen tog vi taxi till stationen och åkte tåg hem enda till Oceanside och San diego där Dan hämtade oss!

På nyår åkte vi ner till down town san diego och åt mat på en trevlig och riktigt bra restaurant! och 12slaget blev ute på gatan tillsammans med flera hundra människor som räknade ner.

vi såg narnia 3d, den var bra tycker jag.. och sen i förrgår åkte vi på drive in theater oh såg tron.. as coolt och skönt att sitta i bilen och kolla ut på en stor skärm och höra ljudet genom radion.. =)

Igår, sista kvällen blev det en fin restaurang downtown precis vid vattnet och med en eld utaför fönstret.. vi åt köttbullar och spaghetti.. vi delade för vi fick bara en fast vi beställde 2.. men de var så mycket mat så de var inga problem..!

Förrutom detovan har vi shoppat, åkt och kolla på saker, varit hemma och lite av varje!

imorse jobbade jag några timmar medans mathias packade.. sen körde jag honom till flyget! Inte kul alls.. tårarna rann och det kändes förjävligt, men vi ses igen! och jag vet att min älskade matte väntar på mig. Fast de är jobbigt.. saknar han redan.

(BILDER FINNS PÅ FACEBOOK)
vi har haft det så underbart roligt och mysigt!! är så glad att vi har så roligt och att mathias är som min allra bästa vän och pojkvän! Älskar dig gubben, mest av allt, tack för att du kom < 3

1 kommentar:

James* sa...

Verkar som att ni verkligen haft det underbart! Vad mycket kul ni har varit med om på så kort tid!
Jag är så glad för eran skull! :D
Kul att du delar med dig här på bloggen och FB, tack :D

Kärlek till er båda!

/J*