lördag 27 oktober 2007

om-målat rum nu :)

imorse drog jag å mamma och köpte färg, och beställde tapeter. eftersom jacob säger att man ska spackla innan man målar så gjorde vi det. men det syns ändå ingen skillnad, tapetrenderna som var innan syns jätte bra. men skitsamma det blev bra iaf! svart blev det. låter dystert men eftersom jag bara har en helvägg så ska den vara fondvägg alltså inte svart. sen har jag en garderobsvägg som det inte är mycket vägg på. dem 2 sista väggarna har jag ett fönster på och en "inhängnad" eller vad man säger det går iaf in i väggen som en hylla inåt.Det blev snygggt!
sen åkte vi till mormor och hämtade en tvbänk, som vi lacerade mörkt brun. blev nästan lite lila. jag ska ha lila dekoration i rummet så det passa ju bra :)
en heldag med målning. och jag är trött...
trodde att jag skulle spendera min helg på ett lite annorlunda sätt, men men......

Inga kommentarer: