måndag 11 februari 2008

Designgymnasiet

För några veckor sedan pratade jag med en tjej jag känner som går i stockholm på Designgymnasiet, vi började prata om skolan och hennes linje, hon går textildesign och trivs superbra! när hon sa att det också fanns industridesign där så blev jag lite intresserad och tog reda på en del fakta om skolan. Man läser varannan vecka kärnämnen som svenska, matte, engelsa, samhällskunskap, datakunskap och sånt och den andra veckan har man bara design. Vi säger att OM jag skulle börja där så skulle jag få börja om ettan, men eftersom att man läser varannan vecka ämnen och varannan design skulle jag ju kunna gå ämnesveckan med 2:orna och design veckan med 1:orna, om det skulle fungera schema mässigt. Jag har pratat med några elever som går i 3:an på skolan och dem säger att det verkligen är jätte roligt. Dem designar i princip allt förutom kläder och hus. När jag pratat med mamma och pappa om skolan så blev jag ännu mer intresserad så jag bestämde mig för att söka, även fast jag inte vill gå där sen kommer jag ångra mig om jag inte sökte. Mamma ska ringa rektorn imorron och bestämma en tid tills på onsdag då Pappa och jag ska åka och titta på den. Det ända negativa är att den ligger i stockholm, men eftersom att Pappa jobbar där kan vi dela lägenhet på veckorna. Det är ingenting bestämt, men jag vill iallafall åka och titta på skolan, det skadar ju inte.

3 kommentarer:

I biljettluckan sa...

friskt vågat hälften vunnet! klart du ska söka! Låter jätteintressant!
kram

I biljettluckan sa...

hoppsan, jag var inloggad på et annat.... det är vickie förståss

Anonym sa...

jag går i tvåan och skolan är hur mysig som helst, bra lärare som bryr sig, även att de lär ut de som de själva är intresserade av gör att de alltid är intressant att lyssna på lektionerna. undrar du nått mer är så säg till