måndag 2 februari 2009

klurig läxa..

Ska komma på ett helt nytt ord tills imorgon på svenskan, jag har inte den blekaste aning om vilket ord jag ska komma på, svin svårt ju...

jacke tyckte jag skulle ta orpon som Adde säger när han svär eller nått :D haha!

Förra veckan skulle man hitta det mest svåruttalade svenska ordet. Flest röster fick ordet västkuskt, haha rätt svårt faktiskt. fast hade innan aldrig hört ordet så så viktigt kan de ju inte vara att lära sig.., själv tycker jag plånbok är svårt, jag säger väldigt gärna plonbok. haha

2 kommentarer:

Vickiehickietorian sa...

västkustskt....om jag får be!
skruding, stradisk, fjollisk, krup, centirn, muddron, prälig, afjord, piskflir, slurom...vill du ha hjälp att hitta på ord som inte finns.... kan nog hitta på fler!hahah ha det bra!

Vickiehickietorian sa...

alltså det är ord som inte finns... skulle ordet finnas? då har jag missuppfattat det....men konstiga ord som finns finns det gott om i SAOL...