fredag 19 november 2010

en konstig händelse efter Usher i onsdags

var på konsert inne i SD city i en arena med några tjejer.. jag hade inte riktigt bestämt med mina värdföräldrar exakt hur och när jag skulle hem för vi viste inte när konserten slutade och vi viste inte om kanske tjejerna kunde köra hem mig så jag skulle ringa när konserten var slut.

Efter konserten frågar jag tjejerna men de bor åt helt andra hållet skulle ha tagit dem ungefär 2 timmar extra så de gick ju inte att dem körde mig.. så dem åkte och jag ringde min v-mamma och v-pappa men fick inget svar, de var i ett annat rum just när jag ringde och jag hade int inlagt alla nummer de har, så ja ringde å ringde å ingen svara och stod själv mitt inne i SD bland fulla och drogade folk allt eftersom började folket droppa av och jag blev nästan helt ensam där, var sjukt rädd för SD är ingen ofarlig stad att va ensam i på natten, tvärtom!

Ringde mamma i sverige som fick hjälpa mig att hitta nått nr till min v-mamma men fick inget svar där heller, började få lite panik för jag viste inte alls vad jag skulle göra, så mamma sa åt mig att kolla efter en vakt och sedan ta en taxi hem.. så jag hittade en vakt och han hjälpte mig till en taxi, det skulle kosta 110 dollar till ramona men jag hade bara 93 i cash på mig så vakten pratade med chaffören och han sa att det var ok med 93. Väl inne i bilen försöker vi föörst övertala honom om att jag inte bor downtown ramona utan vi sa adressen (bor en bit därifrån) vi = mamma i telefonen och jag.

Han ville prata med mamma för han ville att jag skulle ge han mer pengar för att behövde tanka, och att 93 inte alls räcker till ramona..tillslut ringer min v-pappa och undrar hur det går och att han missat samtalet och bad om ursäkt om de och så..Jag berättade allt och han frågade var jag var just då, jag svarade vart och han ville prata med taxichaffören..

Tydligen hade han kört mig åt ett helt fel håll..så min v-pappa sa åt han att stanna en bit därifrån vi var så skulle han hämta mig där.. så chaffören stannade på ett sevenelven och sen drog han..

Stod och väntade typ 20 min utanför SE till min v-pappa äntligen var där..

Vi letade upp en polis för att berätta vad som hänt..därför att taxichaffören gjorde dehär felen:

1Han tog mina pengar innan jag klivit in i taxin
2Han sa hur mycket det skulle kosta innan jag berättat Exakt var jag skulle
3Han försökte få mig att betala mer än vi kommer överrens om efter vi åkt. för bensin(?)
4Han körde helt fel håll
5Han gav mig inga pengar tillbaka fast vi inte hann åka längre en typ 3 km..alltså fick jag betala 93 dollar ungefär 650 kr för 3 km..´(mamma är snäll och betalar<3)

chaffören bröt på indiska, jätte svårt att höra vad sa han..läskig man!

Jag kollade såklart inte vilket taxibolag det var så polisen kunde inte hjälpa oss, så vi åkte till arenan idagför att kolla om de fanns nån vakt där som viste vilka taxibolag som arenan hade använt sig av under kvällen, men vi hittade ingen!

Min onsdagskväll var alltså inte bara bra!

Inga kommentarer: