onsdag 26 september 2007

städning & rensning

4dje dagen med pensilin (stavas det så?) iaf så mår jag bra idag, bättre än dem andra dagarna iaf, så imorron ska jag till skolan. men eftersom jag mår någolunda bra idag så tog jag mig tid till att rensa garderoben, alla lådor och en storstädning, så nu är rummet klart för att renoveras. har hittat en säng som jag ska kolla på också. när jag var mitt inne i städningen ser jag pappa utanför så jag vinkar och får se att han "leker" med sitt nya flygplan som man kan styra, jag ser verkligen glädjen i hans hela kroppspråk. tänk att pappor kan tycka sånna där saker är så kul, sen råkade han styra in i mitt rum också det var ju verkligen inte meningen såklart. han säger att han ska köpa en helikopter också men den var slut just när han skulle köpa den,otur! vilken barnslig pappa jag har.

Igår så lyssnade jag på ett riktigt fin låt, det var pionospel i den. å det var så vackert så jag blev jätte sugen på att kunna spela piano, så jag satt mig vid vårt piano som vi har hemma och spela i cirka 40 minuter. jag lärde mig hur man ska hålla händerna och vilken hand och sen lärde jag mig noterna. eftersom min farbror,farmor,mormor och mamma är väldigt duktiga på de så hade vi några läroböcker om piano i pianostolen som jag tog fram å började läsa. nu ska jag bli proffs!

nyss när jag öppnade kylskåpet såg jag till min förtjusning en marabou choklad. jag tog ut den ur kylen och skulle precis öppna den så sa en röst inom mig (haha) nej du ska inte ha! så jag la tillbaka chokladen i kylskåpet och jag är mycket nöjd över mig själv!

Inga kommentarer: