måndag 18 februari 2008

melodifestivalen

Fredag: Hade bestämt tid att träffa Jessica(en tjej som hjälpte oss, björn, dansarna och kristian luuk)
och björn för att repetera vad vi skulle göra, gick igenom lite snabbt på scenen, vi hade skit kul!
sen drog jag jessie och jessica till salong jonas i västerås och färgade jessies hår lika mig. Sen var vi tvugna att fixa kläder till själva uppträdandet. lite sent för att framträdandet ändrades, först skulle vi göra en annan grej med andra kläder så vi var tvugna att fixa nytt. Efter det så hade vi tid i sminket, det var häftigt att se hur dem sminkade, och när alla artister blev sminkade, det var kul att bli sminkad av någon som verkligen kunde, våran sminktjej hade sminkat på let's dance idol och Prinsessan viktoria bl a. Efter sminket var klart skulle vi in till hår. där de fixade våra frissyrer precis lika. När det var klart såg vi knappt skillnad på oss själva, helt sjukt lika var vi. När håret var klart gick vi och väntade på att genrep 1 skulle börja, det var full satt i arenan omkring 6000 människor satt alltså och kollade. Det var en upplevelse. Åkte hem med 10 bussen till sala, träffade Jacob och sov.

Lördag: åkte till västerås med mamma runt 11. Vi hade tid med björn på scenen klockan 11.55, efter det åt vi, och sedan in i sminket och hår igen för genrep 2, då mamma och camilla Edholm var och kollade. Efter genrep 2 var vi nästan redan klar fixade för sändningen så tiden gick inte så fort, vi gick omkring och kollade runt på alla, åt och vila. När sändningen sedan började var det en GRYM stämning i arenan, det var rätt härligt att stå bakom scenen och kolla på all publik. När alla 8 låtarna hade sjungit krama vi varann lycka till och jag klev in i "lådan" jessie ställde sig brevid och Björn gick till Kristian eftersom han skulle in från ett annat håll än oss. Jag var konstigt nog inte ett dugg nervös, det fanns liksom inget att vara nervös för. jag kunde helt enkelt inte göra bort mig så lite som jag var med :P haha. Men det var ändå en grym upplevelse. När allt var klart packade vi ihop grejerna och sprang till en buss som skulle ta oss alla till stadshotellet och efterfesten. Följde först med Björn upp till hans hotellrum och fixade oss snacka å vila lite. Sen drog jag och jessie ner å käka, träffade några av frisörerna att snacka med, vi kände liksom inte så många. Sen kom alexander skölds elgitarist med 2 polare och snacka lite dem kände heller ingen annan där. så vi stog och skratta åt ingela pling eller va hon heter och några fler som var något onyktra. Sen vare dags att säga hej då till Björn och de andra och åka hem med 1 bussen. Det var grymt roligt att få vara med. Ett minne för livet.
förästen så fyller Björn 22 år imorron om det är någon som vill veta! :P

2 kommentarer:

idabäckström sa...

Jag var & kollade på genrepet på fredagen :) Ni var jätteduktiga :) Förstår att ni hade det kul!

Anonym sa...

och kastade vindruvor i huvet på pling, haha :D