söndag 28 november 2010

Första advent!

Idag har jag pratat i skype med Sandra, mamma, pappa, jessie och min finaste Mathias och efter det följde ja med familjen till en supervacker och mysig park som låg mellan 2 sjöar, vi köpte med oss Subway mackor chips och drickor och mötte upp familjens kompisar, trevligt trevligt!

Ikväll har vi spelat Wii och inte så mycket mer, jag tog ett bad med tända ljus.

Imorgon ska jag köra Ethan till preschool för första gången själv. Jag måste upp klockan 7 och göra iordning mig och han!

IDag är det första advent, vilket det inte känns som, i vanliga fall hade vi haft lussebullar och pepparkakor och tänt första ljuset idag hemma.. men det gör man inte här tydlgen :( men de blir ju en jul näst år igen!

Sitter och glor på massa svenska tvprogram nu, saknar redan svensk tv!

Puss&Kram
bilder kommer upp imorgon från parken!

1 kommentar:

Jess sa...

Va kul :) Lycka till med att köra honom till skolan!

Visste du att i Norge har dom Lila adventsljus :P haha

Vi hörs snart

Ps, gå in på google översätt och se vad det här betyder på norska "Den rara tösen pula mig så min kappa blev våt"
haha

Råkade säga at jag blev pulad idag på dagis.. haha