torsdag 2 december 2010

Nicke, carlsbad & SS


Avonlea dagen då dem skulle ta kort med tomten (men hon och Kai backa ur i sista sekund haha)

Idag runt 12 kom Nicke och hälsade på, han pratade lite med min värdpappa och barnen ville visa allt för honom.. haha! Fick ta en pause när barnen ändå skulle sova middag så vi åkte in till Ramona (3 min med bil) för att käka lunch, det blev Ramona Café, jag åt chicken ceasar salad, super (Y)

"Downtown" Ramona ser lite westen aktigt ut, så typiskt amerikanskt på ett normalt sätt inte alls lyx som man ser på tv, men som gamla amerikanska filmer..de tar ungefär 2 min att köra igenom hela stan (typ som heby, fast liite större, det är liksom en gata som är lång).. och det finns: KFC, Mcdonalds, Brugerking, Pizza hut, Subway, Dennys, och maaaassa andra restauranger.. rätt sjukt.. i Sala som är sååååå mycket större finns det inget av dem haha!

När nicke åkte hem så packade jag i ordning lite matsäck till barnen och sen väckte jag tvillingarna, satt på dem varma kläder, packade mössor, vantar och blöjor och allt sånt som man måste ta med.. så när farmorn kom så var vi ready to go! Jag körde (såklart, måste öva hela tiden) till Carlsbad där Svenska skolan ligger.. vi lyssnade på svenska barnlåtar i bilen och farmorn tyckte de va asroligt haha, Jennifer var på svenska skolan med sin älsta och hade den andra med sig så vi satt och prata lite.. Vi ska förmodligen på en utomhuskonsert downtown San diego på lördag eller på ett 18+ ställe.. vi har inte bestämt oss än!

Imorgon ska vi (hela familjen) åka till Balboa park på julfirande, massa roliga familjeaktiviteter där imorgon, det ska bli så roligt! vi ska åka dit tidig eftermiddag tror jag. Innan ska jag barnen och Dan åka och fix mitt Security card :)
Det blev ett långt inlägg idag.. hoppas ni orkar läsa!

Har varit hos familjen i 3 veckor imorgon och det blir bättre och bättre hela tiden! Trivs så bra med min familj!

Inga kommentarer: